Fråga: Hur orkar du 2 - 3 pass per dag? | FitnessSarah

FitnessSarah

Annons

Fråga: Hur orkar du 2 – 3 pass per dag?

En av de mest vanligaste frågorna som jag har fått den senaste tiden är:
“Hur orkar du köra 2 – 3 träningspass per dag?” 

 

Personligen tycker jag att folk får det att låta värre än vad det är. Jag tränar aldrig samma muskelgrupp på raken och kör mycket kondition.
 Allt handlar om viljan och strävan efter att ständigt bli bättre än vad man var igår. Det finns så mycket olika pass som jag vill få med under en vecka, då gäller det att prioritera rätt grejer. Vad vill jag få ut av mina pass? Vilka är mina mål?
Träning och hälsa är mitt största fokus just nu. Dessutom varierar jag enormt övningarna. 
Ibland slängs det även in lite olika grupp-pass innan eller efter ett pass, som GRIT eller Zumba.  Man får göra det roligt helt enkelt!

En klassisk vecka kan se ut följande (mage vart annan dag):

Mån:
P1 – Morgoncardio
P2 – Bodybalance 

Tis: 
P1 – Cardio
P2 – Ben

Ons:
P1 – Cardio 
P2 – Fys och Bodybalance 30

Tors:
P1 – Rygg

Fre:
P1: Morgoncardio
P2: Rumpa 

Lör och sön:
Box, fys och Bodybalance.

Dock rekommenderar jag inte folk att köra så intensivt i början. Det tog mig ett bra tag att nå upp till denna nivån och vissa dagar går passet eller passen helt åt skogen medan andra helt strålande. 
 

RPUnFyqwnu

Kommentarer

Leave a Reply

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats